Skoleboern-susanne-taagaard-300  

Terapi med børn/skolebørn


Signaler du skal være opmærksom på:
  • Hvis dit barn mistrives i børnehaven eller i skolen. (Alle børn har ret til en god hverdag).
  • Skolen eller institutionen henvender sig gentagende gange vedr. problemer med dit barn.
  • Dit barn trækker sig fra sociale samvær.
  • Dit barn bliver hurtig ked af det eller er meget vred.
  • Det barn har ændret adfærd inden for meget kort tidsperiode.
  • Du er i tvivl om dit barn har en evt. diagnose.
  • Dit barn mistrives med sin ADHD,ADD,OCD, Aspergers syndrom og Autisme.
  
 
Metoder:

Legeforløb. Dukkehusleg, hvor barnet kan bearbejde evt. kritiske oplevelser uden at genopleve det.

Kognitiv terapi. I forbindelse med evt. diagnoser er det givtigt at lære barnet at lege ud fra viden gennem hovedet og ikke gennem intuition. Derved er det muligt at forbedre barnets leg.

EVT.: Indkalde fagpersoner, der har kompetence inden for kalendersystemer og lærings apps. til diagnosebørn.

Samtaleterapi med forældrene eller større børn.

 
Jeg arbejder ud fra følgende teorier:

Daniel N. Stern , John Bowlby, Margeretta Berg Broden. (relations-teorier)
Ole Vadum Dal- ID Academy's psykototeapeut uddannelse.
Albert Ellis og Aaron Beck , kognitivterapi.
Mihaly Csikszentmihalyi, Ole Vedfelt Flow
Tove Hvid Kropsterapi.
Henrik Lauridsen
Tara Bennett – Goleman
Irving D. Yalom – Psykoterapi
Lars J. Sørensen Chok trauma, Diane Poole Heller og Laurence S Heller – Traume behandling.

 
 
 
     Sammen kan vi gøre noget ved det!
 

Eksempel på terapi forløb:

Forældrene kommer til en indledende samtale vedr. barnets problem. Det aftales hvem der skal følge barnet i terapien, eller om det skal deltage alene. Der kan arbejdes med barnets særskilte problematik, men ofte vil et forløb også inddrage forældrerollen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
   
Go to top
 

 Susanne Taagaard, Veddingevej 5, 4550 Asnæs  -  Telefon.:  2478 9045  -  Åben alle hverdage fra 8.00 til 17.00